Oldalak

2010. július 25., vasárnap

Soha ne dobj ki semmit...

Mindig érdekeltek a természetes dolgok, különösen a házi szappankészítés lehetősége.Sokáig keresgéltem mindenfelé a szappan főzés elsajátításának lehetőségét miközben az egész a szemem előtt volt. Mindig hálával és szeretettel gondolok drága anyai nagymamámra aki nagyon ügyes takaros asszony volt a maga idejében.Sokszor felemlegetem ma is.Sajnálom, hogy nem jegyeztem le a sok tudományát,többek között a házi kenyérsütést amit oly sokszor láttam tőle gyerek koromban. Aztán isteni lekvárokat kavart a hatalmas üstjébe nyaranta azokból a gyümölcsökből amik a kertjében termettek. Sokszor láttam szappant főzni is.De akkor még nem érdekeltek ezek a dolgok csak miután én is felnőttem,gyermekem lett és lassan én is nagymama korba kerülök döbbentem rá micsoda kincs ment veszendőbe.Egyik nap pakolásztam a receptes könyveim között és hopp a kezembe került nagyi régi agyon olvasott, szakadozott szakácskönyve. Elkezdtem olvasni és szinte a számban éreztem a finom sütemények, ételek ízét amiket a nagyim ebből a könyvből tanult meg elkészíteni,profi módon.Ha már belekezdtem az olvasásba,akkor végig nézem az egészet gondoltam és egyszer csak ott volt előttem a recept a házi szappan főzés ről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése